De meeste mensen pakken hun Whopper of Big Mac meteen uit en zetten er hun tanden in. Zo niet deze Amerikaan. Die vond dat ze er niet uitzagen en vroeg of hij zijn fastfood zo kon krijgen, dat het wel op het plaatje leek.
We zijn het zo gewend dat het voedsel dat je ziet in reclame-uitingen niet te maken heeft met de realiteit, dat we er niet eens bij stilstaan. De Amerikaan Greg deed dat echter wel, schrijft Business Insider.
Hij liep vier fastfoodketens af waaronder McDonald’s en Burger King en vergeleek zijn bestelling met de plaatjes. En het is natuurlijk geen verrassing dat het voedsel in de verste verte niet leek op de foto’s op de website van desbetreffende keten.
Maar wat gebeurt er als Greg aan het personeel vraagt of hij een burger of taco kon krijgen die op het plaatje lijkt?
Zowel de burgerflippers van McDonald’s, Burger King, Jack in the Box en Wendy’s weten in een tweede poging heel dicht bij het plaatje te komen. De marketingwijsheid dat een klacht van een klant een kans is, lijkt diep geworteld in Amerika.
Bekijk hieronder het filmje van Greg.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl